Якщо у вас підписано декларацію з терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем, ви маєте право отримати безоплатно визначений перелік досліджень, які входять до Програми медичних гарантій, нагадують у пресслужбі Національної служби здоров’я України. У випадку відмови в наданні послуг чи вимаганні коштів за них пацієнти можуть звернутися до НСЗУ зі скаргою.
Куди звертатися
Передусім слід адресувати звернення головному лікарю медичного закладу. Якщо він не вирішує проблему — до місцевого департаменту охорони здоров’я або НСЗУ.
Скаргу, адресовану НСЗУ, можна залишити кількома способами:
- заповнити форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»;
- зателефонувати за безкоштовним номером контакт-центру — 16-77;
- надіслати офіційний лист на електронну пошту info@nszu.gov.ua або на поштову адресу: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073;
- написати звернення під час особистого прийому громадян за тією ж адресою.
Що писати у скарзі
НСЗУ рекомендує надати в тексті скарги якомога більше фактів і доказів вимагання коштів чи відмови в наданні послуг. До звернення варто додати чеки з аптек, фото чи відео, а також імена медичних працівників, які порушили право на медичну допомогу.
Також у змісті скарги слід вказати:
- прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження;
- дату події порушення;
- назву лікарні;
- посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали, чи відмовилася надати послугу;
- детальний опис ситуації;
- номер телефону, електронну адресу, поштову адресу, за якими нададуть зворотну відповідь.
За можливості, варто також зазначити суму коштів, яку довелося витратити, або яку вимагали сплатити працівники закладу.