Відповідно до ст.30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», що набуває чинності 16 січня 2021 року, всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари та послуги українською мовою.
У супермаркеті та в інтернет-магазині, у кав’ярні, банку, на АЗС, в аптеці чи бібліотеці, хоч би де ви були — обслуговування має бути українською. Лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою.
За порушення суб’єктами господарювання відповідних норм Законом передбачені штрафні санкції. Про це нагадав Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь, повідомив Урядовий портал.
«Секретаріат Уповноваженого може здійснювати позапланові заходи контролю щодо порушень мовного закону. Якщо такі порушення протягом року будуть повторюватися і мати системний характер, маємо право накладати штраф. Здавалося б, комусь ця сума невелика (від 5100 до 6800 грн), але вона битиме не стільки по кишенях бізнесу, скільки — по репутації. А це якраз те, що напрацьовується роками», — наголосив він.
При цьому зазначивши, що головне завдання — не штрафувати, а максимально допомогти сфері обслуговування підготуватися до 16 січня 2021 року, провести інформаційну й роз’яснювальну роботу.
Уповноважений із захисту державної мови порадив звертатися до нього у випадку порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою за адресою: 01001, м. Київ, пров. Музейний, 12 та/або на е-мейл: kremin@kmu.gov.ua.
Підготувала Яна РОМАСЕНКО.