Статистика свідчить, що на заплановані покупки люди витрачають лише 30 відсотків грошей, а решту — піддавшись пориву. Як з’ясувалося, у торгівлі добре розуміються на психології. І якщо знатимете, як саме на нас намагаються вплинути, уникнете марних витрат і непотрібних покупок. Отож найбільш поширеними хитрощами є такі.
Знижки
Хочеться вірити, що це роблять на благо покупцям. Але, на жаль, власники торговельного закладу переслідують лише власні цілі. Тож зверніть увагу на строк придатності товару — можливо, він завершується вже завтра (якщо не сьогодні).
Візочки
Це так зручно, а в деяких маркетах дозволяють навіть вивозити їх за межі і залишати на паркувальному майданчику. Та якщо прийшли за чимось незначним, краще взяти кошик. Психологи стверджують, що людина, поклавши якийсь дрібний товар у візок, відчуває прагнення наповнити його. Тож прийшовши придбати, скажімо, хліб, бере з полиць ще й консерви, ковбасу, молоко.
Маніпуляції з цінами
На ціннику стоїть одна сума, а на касі вам скажуть, що ціни вранці змінилися, а працівники просто ще не встигли їх замінити. Багато хто не хоче здіймати навколо цього бучу і купує за новою ціною.
Акції
Суть їх полягає у тому, що вам пропонують придбати придбати дві упаковки чогось за сумарною ціною, нижчою на кілька копійок. Тут, як кажуть, без коментарів…
Розміщення товарів
Як правило, найнеобхідніші продукти розташовують десь подалі і не поряд, а в різних куточках. Що більше пройдете, то більше купите.
Ароматерапія
Її мета — привабити покупця «на запах». Аромат свіжої випічки чи меленої кави збуджує відчуття голоду і змушує купувати більше їжі. До того ж майже всюди на входах розміщують різноманітні екзотичні фрукти та овочі, різні ласощі, що так приємно пахнуть. Ну як їх не купити?
Черги до каси
Хоч би коли прийшли до магазину, біля каси завжди черги. І навіть якщо покупців небагато, то касирів іще менше. Все це робиться для того, щоб якомога довше потримати покупця у прикасовій зоні, де теж виставлені товари. Для відвідувачів із дітьми теж розставлені «пастки»: прямо на рівні дитячих очей — «кіндер-сюрпризи», шоколад, цукерки тощо. Не всі батьки витримують вередування малечі — і купують солодощі.
Вузькі проходи між стелажами
Ще один маркетинговий хід. Чим довше будете в закладі торгівлі й чим повільніше просуватиметеся між рядами, тим більша вірогідність необов’язкових покупок.
Напівпорожні полиці
Іноді товарами спеціально не заповнюють стелажі. Якось, проминаючи полиці з соком, помітила, що там, де щойно працівниця розклала сік, уже не вистачає кількох пакетів. «Мабуть, смачний», — упіймалася на гачок і придбала пакет. Люди, бачачи пусті полиці, вважають, що продукт добре купують.
Тому, йдучи до магазину, найправильніше наперед скласти список потрібних продуктів.
Яна БОРЩ.