ПРОВІДНИК ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ:
- надавати допомогу в застиланні постільної білизни особам із інвалідністю, хворим, людям похилого віку та пасажирам із малими дітьми;
- піднімати й опускати верхні полиці, за бажанням пасажирів;
- забезпечувати пасажирів під час поїздки питною водою (повна підготовка та екіпіровка пасажирських вагонів у пунктах формування включає в себе заправлення вагонів питною водою, яка відповідає вимогам державних санітарних правил і норм «Вода питна. Гігієнічні вимоги до якості води централізованого господарсько-питного водопостачання»);
- повідомити пасажира про наближення поїзда до пункту призначення не пізніше, ніж за 30 хв. до прибуття поїзда, і повернути йому проїзні документи (якщо пасажир спить, то розбудити його);
- у разі ненадання місця у вагоні згідно з придбаним проїзним документом надати пасажиру за його згодою місце в іншому вагоні, можливо, й вищої категорії, але без додаткової оплати (таке трапляється, коли на одне місце видано два квитки й інший пасажир уже зайняв його);
- якщо ж пасажиру надається місце нижчої категорії, йому повертається різниця вартості проїзду;
- доставити постільні речі на спальне місце пасажира і забрати їх за 30 хв. до прибуття пасажира до місця призначення;
- працівники залізниць повинні бути ввічливими щодо кожного пасажира, відправника та одержувача вантажобагажу, виявляти турботу та увагу до них, уживати заходів із метою усунення недоліків в обслуговуванні громадян незалежно від того, за яких обставин та з чиєї вини ті виникли.
ПІД ЧАС РУХУ ПОЇЗДА ПАСАЖИР МАЄ ПРАВО:
- отримати безоплатно: медикаменти з аптечки вагона в доцільних кількостях, кип’ячену воду, користуватися розетками. Якщо у вагоні їх немає, має право скористатися ними у вагоні вищого класу;
- на комфортний температурний режим для поїздки (якщо температура у вагоні не відповідає зазначеній сезонно-нормативній, то начальник поїзда може безкоштовно надати вам місце в іншому вагоні — або таке саме за класом, або «з підвищенням»);
- на комплект постільної білизни, який належним чином має бути опломбованим (тому надірваний чи пошкоджений пакет із нею ви маєте право замінити на герметичний, а погано випрану білизну (з плямами) — на чисту). Навіть якщо всі комплекти погані, вам повинні принести нормальний зі спального вагону;
- наявність мила та туалетного паперу в туалетах вагонів є обов’язковою.