До 15% людей за різними даними — шульги, і вони добре пристосовані до цього «переважно праворукого» світу. Та й таланту їм не позичати. Шульгами були Юлій Цезар, Александр Македонський, Наполеон Бонапарт, Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, М.В.Ломоносов, О.С.Пушкін, Л.М.Толстой, В.І.Даль, І.П.Павлов, Альберт Ейнштейн і багато інших видатних особистостей.
Як встановлено британськими й голландськими генетиками, зокрема з Оксфордського університету й Інституту Макса Планка, домінування однієї з рук закладається на ранньому етапі ембріонального розвитку й пов’язане з групою генів, відповідальних за розташування органів у тілі. Тим часом, зазначає професор Уїльям Брендлер(Велика Британія), звичку користуватися переважно однією з рук не можна цілком пояснювати генетичними причинами: у кожному конкретному випадку це радше поєднання генів і впливу соціокультурного середовища.
На прохання «Порадниці» свою думку висловила лікар-дефектолог, доктор педагогічних наук Ірина ВЕРСЕС-СИКАЧИНА:
— Як унаочнює практика, переучувати ліворуких не слід уже тому, що «перенавчені» діти дещо відстають у розумових навичках від своїх праворуких ровесників. Наприклад, пізніше починають говорити, неправильно вимовляють багато звуків, неспритні в рухах, уперті, неуважні та, як будь-яка позбавлена свободи людина, схильні до неврозів. А в майбутньому дорослі лівші, яких у ранньому дитинстві наполегливо переучували, не вміють орієнтуватися на місцевості, танцювати, мають проблеми з запам’ятовуванням та відтворенням мелодій тощо.
Виховуючи дитину-шульгу, не проявляйте свого негативного ставлення до її особливостей. Пам’ятайте, що ліворукість — це не вада, а саме індивідуальна своєрідність людини.