В Україні діятимуть нові правила маркування харчових продуктів. Вони ґрунтуються на Законі «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», який забороняє вводити в оману покупців.
Серед нововведень зокрема осучаснені згідно з європейськими стандартами вимоги до шрифтів – висота букв і цифр не повинна бути меншою за 1,2 мм. Тож нарешті це сталося і більше не потрібно буде напружувати зір, аби прочитати дрібний текст.
Виробники зобов’язані неодмінно вказувати, виділяючи кольором, стилем чи шрифтом, інформацію про алергени, про використання рафінованої олії, жирів рослинного походження (насамперед це стосується популярної у них пальмової олії) та чи піддавався продукт заморожуванню/розморожуванню.
Крім назви та переліку інгредієнтів, споживачі мають бути поінформованими й щодо їх кількості у встановлених одиницях вимірювання, кількості продукту в упаковці, мінімального терміну придатності або дати «спожити до», поживної цінності, будь-яких особливостей зберігання і, у разі потреби, використання.
Обов’язковим для всіх виробників стане зазначення найменування і місцезнаходження оператора ринку, що відповідає за правдивість інформації про харчовий продукт, а для імпортованих товарів – назви й адреси імпортера. А ще – країни або точного місця виробництва, оскільки найменування деяких товарів може ввести в оману щодо цього. Наприклад, «Голландський сир», «Салямі фінська», «Балтійські шпроти».
Нові вимоги забороняють вводити в оману споживачів й щодо характеристик харчових продуктів і наслідків їх споживання та безпідставно приписувати їм лікувальні властивості. Ця заборона поширюється на рекламу і презентацію товарів. Оскільки вся важлива для споживачів інформація має бути зрозумілою, вказувати її необхідно насамперед державною мовою, а вже потім дублювати іншими.
Віктор МИРОНЕЦЬ.