Наразі прийом документів і призначення субсидій та пільг здійснюється управліннями соцзахисту населення (УСЗН) на місцевому рівні, з прив’язкою до місця, де розміщено відповідне УСЗН. Оригіналом поданих і виплатних документів є паперова форма, що небезпечно під час бойових дій чи окупації.
Опрацювання під час війни заяв на субсидії та пільги в громадах, де тривають бойові дії, чи які тимчасово окуповані, неможливе. А в тих громадах, куди переміщуються громадяни, процедура призначення складна і тривала. Адже при зміні місця проживання людина має повідомити про це УСЗН, де перебувала на обліку, для припинення надання виплат. А потім звернутися до нього за новим місцем проживання для переведення отримання виплати. Це може зайняти від кількох тижнів до місяців, протягом яких людина залишається без виплат.
Тож Мінсоцполітики пропонує здійснювати призначення субсидій і пільг через ПФУ. Використання ІТ систем Пенсійного фонду дозволить прийняти документи громадян на отримання житлових субсидій і пільг в будь-якій точці України. Наприклад, субсидію для громадян, які проживали в Херсонській чи Запорізькій області, можна буде призначити у Львові чи Вінниці.
Ці нововведення не матимуть жодного впливу на діючих отримувачів пільг і житлових субсидій, які не змінювали місце проживання. А для осіб, які вимушено його змінили через бойові дії, надасть можливість звернутися з питання призначення житлової субсидії чи надання пільг до органів ПФУ, а також до ЦНАПів або онлайн — до місцевих органів (через додаток «Соціальна громада»). Це також дозволить автоматизувати процеси нарахування та виплати пільг і житлових субсидій, а головне — не втрачати дані громадян, що дають підстави для отримання субсидій і пільг, як це, на жаль, відбувалось із раніше окупованими територіями. Документи зберігатимуться в електронній формі, що забезпечить захист інформації, максимальну інформаційну взаємодію з держреєстром пошкодженого і знищеного майна та іншими державними реєстрами, повідомляє прес-служба Мінсоцполітики.