Православні та греко-католики 31 серпня згадують святих Флора та Лавра. Два брати-каменярі, які жили у Візантії в ІІ ст., будучи направленими споруджувати язичницький храм, навернули до християнства місцевого жерця, а в храмі, який збудували, зібрали християн та провели спільну молитву.
Римо-католики 3 вересня згадують святого Григорія Великого, який жив на зламі VI–VII ст. та був Папою Римським. За його правління над одним із храмів явився архангел Михаїл, знаменуючи завершення епідемії чуми. Також папа відомий тим, що впорядкував літургію для всієї церкви. До цього в різних країнах служили по-різному. Провів багато церковних реформ. У православній традиції цей Папа теж вшановується і відомий як Григорій Двоєслов. Він був автором багатьох богословських творів. Один із них «Діалог» був помилково перекладений із грецької як «Двоєслов», звідси й з’явилося таке прізвисько.
Вірменська церква 3 вересня вшановує Івана Хрестителя та Йова Праведного. Іван Хреститель, або Предтеча, тобто «посланець» Христа, є з’єднувальною ланкою між Старим та Новим Заповітами, будучи останнім старозавітним пророком та першим святим Нового Заповіту. Апогеєм діяльності Предтечі було хрещення Ісуса Христа в Йордані та проповідування про Нього як про Месію.
А Йов був старозавітним праведником, його історії присвячена ціла книга Старого Заповіту, яка так і називається — Книга Йова. Праведний Йов мав великі багатства та сім’ю і коли все втратив, не розчарувався в Бозі, сказавши, що приймаючи добре, маємо вміти приймати і зле.
Православні 3 вересня згадують преподобного Аврамія Працелюбного, який був монахом Києво-Печерського монастиря на зламі ХІІ–ХІІІ ст. Про нього не знаємо, де народився, з якої родини, яку освіту здобув. Відомо лише, що будучи монахом, мав подвижницьке життя, провівши його в молитві, праці та любові до Бога. Спасіння людина здобуває не великими звитягами, але вірою, а позаяк «віра без діл мертва», то кожен християнин має працювати, втілюючи в життя свою віру.
Марина ЧОРНА, релігієзнавець.