Придбали посудомийну машину через сайт магазину. Кур’єрська служба доставила її додому. Зняли пакування ми самостійно. І виявили, що машина недоукомплектована. Як бути? Чи можемо її повернути?
Світлана. Полтавська обл.
Радимо звернутися з письмовою заявою безпосередньо до продавця, та запропонувати повернути товар або обміняти його на аналогічний. У разі відмови — звернутися до суду для відновлення порушених прав.
Ст. 9 Закону України «Про права споживачів» (далі – Закон) передбачено право споживача протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний. Та у вашому випадку придбаний товар виявився недоукомплектованим, а цілісність упаковки вже пошкоджена.
Тому слід скористатися гарантіями, передбаченими частиною 1 ст.8 Закону. В разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач у порядку та у встановлені законодавством строки має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення його недоліків.
Водночас вищезазначеною статтею передбачено, що споживач має право пред’явити одну з вимог частини 1, а в разі невиконання заявити іншу вимогу, передбачену цим же документом.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку ІСТОТНИХ недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати його заміни на такий же або аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).
Відповідно до положень ч.4 ст.17 Закону, в разі, коли під час гарантійного строку необхідно
визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк із дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.
Проводиться вона за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, його вимоги не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи.
Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.