Проживаю в багатоквартирному будинку. Опалення централізоване. Батареї ледь теплі, добре, що хоч морозів ще сильних не було, а як же буде в холод? Чи є механізми, щоб вплинути на надавача послуги?
А. ДЕРКАЧОВА. Сумська обл.
Звісно, можете вплинути. Адже з ч.3 ст.16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» випливає, що комунальні послуги мають бути якісними та відповідати встановленим законодавством України вимогам. Так, відповідно до п.6 Правил надання послуг із централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21.07.2005 №630, послуги з централізованого опалення повинні відповідати нормативній температурі повітря (яка відповідно до санітарних норм не може бути меншою 18 градусів, а в наріжних кімнатах — 20 градусів) у приміщеннях квартири (будинку садибного типу) за умови їх утеплення споживачами та вжиття власником (балансоутримувачем) будинку та/або виконавцем заходів до утеплення місць загального користування будинку.
Відповідно до статей 18 та 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» постачальники зобов’язані забезпечувати своєчасність і відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору, в тому числі шляхом створення систем управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів. У разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання Акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.
Щоб урегулювати питання
- Зверніться письмово до постачальника тепла з проханням направити представника/комісію для проведення замірів температури (заяву краще відправити рекомендованим листом або зареєструвати особисто, щоб вам поставили вхідний номер).
2. Після заміру температури повітря мають скласти Акт у двох екземплярах.
3. Якщо порушення зафіксовано й відображено в Акті, зверніться до теплопостачальної організації для здійснення перерахунку розміру плати за надання послуг із централізованого опалення на підставі Акта-претензії.
Порядок проведення перерахунків розміру плати за надання послуг із централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості затверджений постановою Кабміну від 17.02.2010 №151. Цей Порядок визначає, що виконавець зобов’язаний здійснити перерахунок плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг із урахуванням вимог, установлених цим же Порядком. Зокрема, сума до сплати за централізоване опалення буде знижена на 5 відсотків за кожний градус відхилення від 18 до 12 градусів у житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах — від 20 до 14 градусів). - У разі якщо перерахунок не було проведено, звертайтеся до суду.
Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав, у всіх судових інстанціях.