Хочете, щоб вам дали знижку? Просто попросіть про це. Ніколи не соромлюся питати про знижки, і не лише на ринку, а й у будь-яких інших магазинах, на виставках, курсах. Потрібно уявити, що це гра, і якщо програєш, лише купиш продукт за звичайною ціною. У мене є свої «чарівні фрази», щоб трохи збити ціну.
Ставити правильні відкриті запитання. Замість «А можна подешевше?», кажу «Для мене це дорого. А пенсіонерам є знижки?» або «Якщо я візьму 2—3 товари, на яку знижку можу розраховувати?» Якщо потрібно купити річ з рук або на ярмарку, приходжу туди наприкінці дня: продавець радий позбутися товарів, що залишилися. Натякаю на це словами: «Якщо скинете в ціні, заберу зараз (або заберу все)».
Запропонуйте щось в обмін. Наприклад, скажіть, що залишите відгук, будете постійним клієнтом або розкажете про магазин знайомим. Особливо це буде актуально для магазинів, що тільки-но відкрилися, майстрів-початківців — їм не завадить будь-яка реклама.
Покажіть, що теж думаєте про користь продавця, зберігаючи за ним право на відмову. Увійдіть у його становище, сказавши: «Я розумію, що вам невигідно. Але ви мене врятуєте, якщо зробите знижку 20 відсотків. Та якщо ні — ваше право». Так створюється ілюзія, що рішення ухвалив сам продавець, а не ви випросили знижку.
Скажіть, що у вас трохи не вистачає грошей. Наприклад, товар коштує 100 грн. Скажіть, що у вас усього 90. Для переконливості витягніть купюри з кишені (заздалегідь підготувавши, зрозуміло). Найчастіше продавець сам запропонує вам: «Забирайте».
Знижка може бути не тільки в ціні. Наприклад, коли купували меблі, знижку мені надали у вигляді безкоштовної доставки. Ну, а моєму гаманцю яка різниця, де шукати вигоду?
Світлана БОРТНИК. м. Одеса.