Православні 11 жовтня згадують Собор преподобних отців з Ближніх печер та святого Антонія, мощі якого теж зберігаються в Ближніх печерах Києво-Печерського монастиря. Антонія вважають засновником не лише цього монастиря, але й усього чернецтва на території Київської Русі. Родом святий з містечка Любеч. Проживши багато років на горі Афон, він повернувся в рідні землі і заснував монастирі в Києві та Чернігові.
Православні та греко-католики 14 жовтня святкують Покров Пресвятої Богородиці, пригадуючи події 910 року, коли Константинополь оточили вороги. До одного з храмів зібралися мешканці міста і цілу ніч молилися про спасіння. Саме тоді вони побачили видіння: Богородиця в оточенні янголів та святих йшла по повітрю, а потім зняла з себе покрову (покривало) і розгорнула над людьми в храмі. Цей покров став знаменням спасіння християн від ворогів. Місто вистояло, а вороги відступили.
Римо-католики 15 жовтня вшановують святу Терезу від Ісуса, діву та Вчительку Церкви, яка жила в XVI ст. Вона заснувала 32 монастирі, провела реформу ордену Кармелітів та лишила по собі багато творів. В одному з них написала: «Диявол — це бідолаха, що не може любити».
Вірменська Церква 16 жовтня згадує усіх чотирьох євангелістів: Матвія, Марка, Луку та Івана. Слово «Євангеліє» перекладається як «блага звістка», а її авторами є євангелісти, тобто ті, що несуть благу, добру звістку. Сама звістка полягає в тому, що Бог приходить до людини, аби звільнити її від диявола та всіх страждань і дати вічне життя на небесах. І хоча є чотири Євангелія, проте звістка одна, яку передають чотири різні автори, не суперечачи, а доповнюючи один одного.
Мусульмани 17 жовтня починають святкувати Мавлід ан-Набі — день народження пророка Мухаммада. Це свято триває два дні, коли читаються молитви та славослів’я пророку, якого вважають останнім посланцем Бога. Передання розповідає, що батько Мухаммада помер ще до його народження, а матері Аміні уві сні явився янгол, який сповістив, що вона носить під серцем особливе дитя. Позаяк точна дата народження Мухаммада не відома, тож свято прив’язане до дати його смерті, адже смерть — це народження для вічного життя.
Марина ЧОРНА, релігієзнавець.