Православні та греко-католики 2 серпня вшановують пророка Іллю, котрий жив у ІХ ст. до Р.Х. Ілля передрік, що через поклоніння царя Ахава ідолам у країну прийде голод. Під час нього він жив на березі струмка, а ворони приносили йому хліб та м’ясо. Пророк відомий тим, що воскресив сина вдови, і це є одним зі старозавітних пророцтв воскресіння Христа. За свою полум’яну віру в Бога був узятий на небеса живим у вогненній колісниці.
Православні 5 серпня вшановують Почаївську ікону Божої Матері. На горі, де зараз монастир, у XIV ст. оселилися два монахи, і коли один із них після молитви пішов на вершину гори, то побачив там Божу Матір, яка стояла на камені та була оточена вогнем. Коли видіння зникло, то на камені назавжди лишився відбиток стопи Богородиці.
Римо-католики та лютерани 6 серпня святкують Преображення Господнє, коли на горі Фавор ще під час свого земного життя Христос відкривається Своїм учням як Син Божий у Своїй славі. Побачене настільки вражає апостолів, що вони хочуть залишитися на горі, проте мають повернутися в світ, де хоч і мають надію на спасіння, проте мусять переживати страждання та біди. Так само і Христос, який не користується Своїм статусом Сина Божого, але жертвує Собою як людина.
Православні та греко-католики 6 серпня згадують князів Бориса і Гліба, які в хрещенні отримали імена Роман і Давид. Обидва були підступно вбиті братом Святополком, тож Церква вшановує братів як страстотерпців, котрі безвинно постраждали.
Римо-католики 8 серпня вшановують святого Домініка, який жив на межі ХІІ–ХІІІ ст. і заснував орден Проповідників. Символом ордену є пес із палаючим смолоскипом у пащі. Це походить зі сну-видіння матері Домініка, коли вона ще носила сина під серцем. Їй наснилося, що народить собаку, який побіжить усім світом, запалюючи його смолоскипом. Значно пізніше, коли вже діяв орден, сон був розтлумачений так: Домінік «запалив світ» своєю проповіддю. У ті часи проповідувати могли лише єпископи, і люди погано знали Писання, тож коли з’являються монахи, які проповідують, мандруючи від місця до місця, це стало справжньою революцією для Церкви.
Марина ЧОРНА, релігієзнавець.