У православних і греко-католиків з 26 квітня розпочинається Страсний тиждень, який закінчиться Великоднем. Кожен день цього тижня називається Великим, це час, коли згадуються випробування та страждання Христа під час Його останніх днів земного життя. Тож перш ніж святкувати Великдень, Церква пропонує своїм вірянам пройти сорокаденний піст, зійти з Христом на Оливну гору, піти з Ним на Голгофу, зійти з Ісусом до гробу і в пекло, а тоді пережити Воскресіння.
Юдеї 26 квітня святкують Песах Шені, або Другий Песах. Уперше святкувався на другий рік після виходу з Єгипту. Ті чоловіки, що несли останки Йосипа в Землю обітовану, не могли брати участь у пасхальній жертві, адже вважалися нечистими, бо торкалися небіжчика, тому для них давався місяць на очищення та ще одна можливість відсвяткувати Песах. У древньому Ізраїлі це свято давало можливість відсвяткувати Песах також тим, хто під час першого святкування був далеко, але міг прийти до Храму на Другий Песах. Зараз це свято, за словами одного з любавицьких ребе, вчить нас тому, що ніколи не треба впадати у відчай, адже немає нічого невиправного.
Буддисти 27 квітня відзначають свято Калачакри, що перекладається як «колесо часу». Святкування пов’язане з початком проповіді Будди про Просвітлення, якого можна досягнути не за тривалий час безлічі перероджень, а за одне життя. Просвітлення в буддизмі — це внутрішня реалізація, звільнення від усіх прив’язаностей та досягнення абсолютної свободи, стану Будди.
Римо-католики 29 квітня вшановують святу Катерину Сієнську, яка жила в добу Середньовіччя в Італії. Свята визнана Вчителькою Церкви та Покровителькою Європи. По собі Катерина лишила численні листи, написані її секретарями, бо сама була неписьменною, та твір «Діалог» про розмову душі з Богом. Монахиня-домініканка, ведучи листування з королями та політиками, сказала, що «багато з тих, хто керують містами й фортецями, не керують собою; але будь-яке керівництво без цього жалюгідне й не тривке».
Православні та греко-католики 2 травня відзначають Великдень. Розіп’ятий за гріхи усіх людей, Христос воскресає, даруючи кожному надію на воскресіння. Людина сотворена на образ і подобу Божу, а через уподібнення до свого первообразу — Бога, сказано в Писанні, і через Воскресіння творіння повертається до свого Творця.
Марина ЧОРНА, релігієзнавець.