Православні та греко-католики 22 грудня святкують Зачаття святою Анною Пресвятої Богородиці. Іоаким і Анна були бездітними, доки їм явився янгол, що сповістив, що в них буде донька Марія, яка стане благословенною більше за всіх жінок. Сьогодні Церква праведних Іоакима й Анну називає Богоотцями, бо вони були предками Христа по плоті. Якщо католики в цьому святі роблять акцент на непорочності зачаття, що Марія була вільна від первородного гріха, то православні звертають увагу на те, що вона народилася від неплідних батьків.
Лютерани 24 грудня святкують Надвечір’я Різдва. Це вже початок святкування Різдва Христового, бо ж Ісус народився вночі, а в юдейському розумінні доба починається з вечора, а не з ранку. Підтвердження древності цієї традиції знаходимо в Книзі Буття, де описується процес творіння Богом світу, де кожен етап творіння завершується словами: «І був вечір, і був ранок, день перший… другий…»
Римо-католики та лютерани 25 грудня святкують Урочистість Різдва Господнього. Достеменна дата народження Христа не відома, а поза тим, у світі в цей день святкують Різдво не лише католики, лютерани та більшість протестантів, а й також десять різних помісних православних церков, зокрема Вселенський патріархат Константинополя.
Римо-католики 26 грудня вшановують Святе Сімейство: Ісуса, Марію та Йосипа. Започаткувавши це свято, Церква закликає вірян наслідувати своїм життям Святе Сімейство — сім’ю, яка є взірцем любові, милосердя та турботи одне про одного. І хоча свято з’явилося лише в ХVІІІ ст., перші зображення Святого Сімейства зустрічаються вже в древній церкві у катакомбний період.
Лютерани 26 грудня вшановують першого мученика Стефана. Про нього згадується в Книзі Діянь як про одного з семи дияконів, обраних, аби опікуватися християнського громадою. Він став першим, хто був переслідуваний та вбитий за віру. Коли Стефан помирав, то побачив над собою відкрите небо й Христа, що сидів праворуч від Отця. Цей день одразу слідує за Різдвом Христовим, тож Церква показує, що завжди існують поряд радість від народження та смуток через те, що життя знаходиться під загрозою.
Марина ЧОРНА, релігієзнавець.