Буддисти 10 січня відзначають День Бодхі.
Православні 11 січня вшановують св. Іова Манявського.
Вірменська Церква 13 січня відзначає Наречення імені Господа Ісуса Христа.
Римо-католики 13 січня згадують св. Іларія, єпископа та доктора Церкви.
Греко-католики та православні 14 січня святкують Обрізання Господнє та вшановують Василія Великого.
Вірменська Церква 15 січня святкує Різдво Івана Хрестителя.
Обрізання Господнє. Ця подія здійснення над Немовлям Ісусом юдейського обряду обрізання описана в Євангелії. За законами Старого Заповіту всіх хлопчиків на восьмий день після народження потрібно було принести до Храму та здійснити над ними обряд обрізання. Цей обряд є підтвердженням Заповіту між Богом і праотцем Авраамом, а відповідно й усіма його нащадками. Обряд є символічним принесенням себе в жертву Богові. Також під час обрізання була традиція давати дитині ім’я. Тоді ж був названий і маленький Ісус, ім’я якого означає «Спаситель». Це ім’я було обране не випадково, адже звіщене архангелом Гавриїлом в день Благовіщення Діві Марії та Йосипу уві сні. Тож це свято також іноді називають Іменуванням Господа.
Хоча старозавітне обрізання не практикується в християнській традиції, проте має велике символічне та богословське значення. Те, що Христос був обрізаний, так як і всі хлопчики єврейського народу, показує, що Він дійсно втілився, тобто народився справжньою людиною. І хоча християни, вступивши в Новий Завіт із Богом, не здійснюють обрізання крайньої плоті вже з апостольських часів, поза тим, старозавітне обрізання є прообразом новозавітного хрещення, про яке апостол Павло говорить як про «обрізання нерукотворне» та «обрізання серця», наслідком якого має бути присвята свого життя Богові. Серце обрано не випадково, адже з найдревніших часів саме серце було осередком усіх почуттів, емоцій, прагнень і бажань. А вже старозавітні пророки говорять про часи, коли Закон Божий буде написаний на серці кожного.
Символічним також в християнстві є і восьмий день. Людство живе в ритмі семиденного тижня: шість днів для роботи, сьомий — для відпочинку. А восьмий день в пророцтвах означає початок нового часу, який виходить поза обмеження старого. Наприкінці часів, коли сама категорія часу перестане існувати, настане восьмий день, тобто вічність.
Марина ЧОРНА, релігієзнавець.