Слова німецького класика, поета і письменника Христіана Моргенштерна про те, що красивим видається все, на що ми дивимося з любов’ю, у цьому випадку хочеться перефразувати так: красиве й успішне все, що робиться з любов’ю. Як ось у цього молодого, красивого чоловіка, котрий за недовгий час зумів створити успішний власний бренд, збудувати власну імперію — імперію стилю, дизайну та краси.
Інколи успіх приносить удача, буває, спрацьовує й принцип «опинитися в потрібний час у потрібному місці». Але то — не про нього. Бо його успіх — це талант, помножений на кропітку й наполегливу щоденну працю, в яку вкладає ще й свою щиру душу, любов до тих, для кого створює красивий одяг, що притягує, кажуть, удачу.
Сьогодні на порадницькій гостині відомий український дизайнер Андре Тан, для якого найголовніший тренд, за його словами, це жіночність, котру він оспівує у своїх колекціях. Але, впевнена, прочитати нашу розмову з ним буде цікаво не лише жінкам.
ПРО МІСІЮ ДИЗАЙНЕРА
Я завжди свою творчість спрямовував на справжніх жінок, а не якихось субтильних дівчат, котрі ходять на подіумі. Завжди любив одягати українських красивих жінок, у фігурах яких, можливо, не все так досконало, а, скажімо, десь тут — може бути забагато, там — замало, розумієте? Дизайнер із його втіленими творчими ідеями — це, звісно, добре, прекрасно, але варто пам’ятати, що кожна жінка має почуватися богинею у його сукні. І найголовніша місія дизайнера, в принципі, не в тому, аби сказати, що сьогодні в моді, скажімо, рожевий колір, завтра — зелений, післязавтра — лавандовий (до речі, цього сезону він наймодніший). Його місія саме в тому, щоб будь-яка жінка завдяки вдало пошитому ним й підібраному одягу виглядала ідеальною. … щоб із допомогою одягу зробити її найпривабливішою, найкрасивішою. А це не так і складно, адже українки дуже красиві.
… Насправді мода дуже мінлива, примхлива, і завдання дизайнера — передбачити, що люди захочуть завтра. Не після-післязавтра, а саме завтра. Бо коли пропонуватимеш їм те, що було актуально вчора, це нікому не буде цікаво. Якщо випереджатимеш моду на п’ять кроків — люди цього можуть не зрозуміти, ще не будуть готові до твоїх модних пропозицій, вони їм можуть не сподобатися, й ніхто нічого не купить.
І все-таки, ще раз наголошу, головна місія, головне завдання дизайнера — одягати людей, робити їх красивішими, а не спотворювати, як це робить зараз багато хто з дизайнерів.
ПРО ПЛЮС САЙЗ
Давно хотів робити лінію плюс сайз, навіть років 6 тому відшили, щоправда, розпочали тільки з XL, до того був розмір L. Але мене не зрозуміли. Тому що завжди асоціювали з дизайнером, який шиє тільки для худорлявих. Але завдяки проекту «Модель XL», (зараз, до речі, знімаємо вже другий сезон) жінки зрозуміли, що Андре Тан може одягати не лише субтильних, струнких жінок — він може одягати всіх. Тому ми розширили свою розмірну сітку: або робимо окрему колекцію, або розширюємо сітку від XS до 4XL, тобто один фасон різних розмірів.
ПРО ЗМІСТИ КРАСИ
Красива жінка найперше повинна бути мамою. Тому що після народження дитини вона по-іншому дивиться на світ, у її житті все змінюється кардинально. Місія жінки на землі — дати життя іншій людині. Не розумію жінок, які кажуть: тепер не модно народжувати, у мене потім живіт відвисатиме, груди. Ні, це неправильно, бо материнство — її біологічне завдання. Це раз. Друге. Жінка повинна мати красиве, доглянуте волосся й за будь-якої ситуації знаходити можливість відвідувати перукаря. Тому «фарбуємо на кухні у подруги одна одну» — це дуже погано, відразу видно любительство, і це принижує жінку, я так вважаю. Навіть дуже красива від природи повинна бути доглянута — в хорошому смислі цього слова. Бо доглянутість — це не те, що закачують у себе: ботокси, гелі або підрізують, підшивають…. Це жахливо. Тому що красива жінка — натуральна, природна. Я не розумію тих, хто наклеюють нігті, вії, роблять жахливий татуаж брів. Усе в них штучне, несправжнє. А де ж вона сама?! Коли спілкуєшся з такою жінкою, відразу втрачаєш фокус, звертаєш увагу на всі ці нюанси і не бачиш суті людини.
А ще красива жінка — це мудра жінка. Звісно, мудрість приходить із віком, напевне, вже після 40 років. Та головне, аби прийшла хоча б тоді. Тому що мудрість для жінки дуже важлива. Адже вона має бути емоційною опорою для чоловіка, повинна направляти його, керувати. Так-так! (Сміється). Тому що чоловік –- голова, а жінка — шия: куди шия поверне, туди й голова дивитиметься. Народна мудрість.
ПРО НАШУ ЛЕГКУ ПРОМИСЛОВІСТЬ
Ми багато чого вміємо. Україна ще за часів СРСР була республікою легкої промисловості. Але чомусь у період перебудови, а затим здобуття незалежності всі про це забули. І дуже багато фабрик занепали. Але зараз цей пласт відроджується, бо Україна з погляду економіки може піднятися тільки за рахунок аграрної і легкої промисловості. Але буваючи на запрошення на різних зібраннях із питань легкої промисловості, мені дуже прикро чути, коли високопосадовці називають її альтернативною. Я кажу: «Як же так?! Китай, Туреччина, багато інших країн піднялися завдяки легкій промисловості, а ви нас вважаєте альтернативою?! Ми ж не художники, вибачайте! Ми виготовляємо продукт, котрий продається, споживається…»
ПРО РОБІТНИЧІ ПРОФЕСІЇ
Це величезний пласт проблеми — загальнодержавної. І, в принципі, свою Академію стилю та дизайну я відкрив для того, аби виховувати для себе кадри. Молодь не поспішає опановувати такі професії. У нас, скажімо, звикли торгувати, там спеціальної освіти ніби й не потрібно. Тому головне завдання нашої команди — знову залюбити молодь у швейну промисловість. Зараз там працюють люди 60-х років народження, а що буде за 10–15 років?! Нових кадрів немає! Тепер кожен професіонал у закрійній, швейній справі — на вагу золота. Бо коли раніше всі, в кого був рот, співали, то зараз усі, хто має руки — шиє.
ПРО МИСТЕЦТВО ЖИТТЯ
У своєму житті маю три кредо. Найперше: якщо за щось берешся, то роби це якнайкраще! Загалом займайся лише тим, на чому знаєшся, що розумієш. Друге: поки акула рухається, вона живе (акула, до речі, пливе, навіть коли спить). Завжди потрібно бути в русі, йти вперед і не зупинятися. Моя бабуся, маючи 83 роки, досі працює…
Ще одне моє кредо: треба бути вдячним за все, що в тебе є, і неодмінно потрібно мати план, куди йтимеш далі. І найголовніше — не думати про гроші. Якщо ти професіонал, вони тебе неодмінно знайдуть.
Скажу відверто: якби думав про гроші, ніколи б не став Андре Таном, дизайнером. Я ще довго, будучи вже відомим, їздив на громадському транспорті. Мене впізнавали, було складно. Але це був досвід, який не купиш ні за які гроші. Тільки після того, як пропрацював 12 років у фешн-індустрії, знаєте, якось так, наче в один день, раз — і все зійшлося. Я зрозумів, як насправді створити жіночу сукню, аби вона робила красиву фігуру. А доти все було, ніби у спортсменів — розминки, тренування.
І мені зараз трішки смішно спостерігати за таким ось поколінням молоді фаст: вони про все знають потроху. Вони трішки співаки, трішки дизайнери, трішки блогери… Не можна бути такими! Треба бути професіоналом в одному — ось і розвивайся в тому напрямі. Тоді за тобою буде майбутнє!
Повну версію порадницької гостини уже можна прочитати у свіжому номері газети «Порадниця» від 5 липня цього року.
Автор і ведуча проекту “Порадницька гостина”
Тетяна Власюк.