Розпочалася кампанія з вибору пацієнтом лікаря. Алгоритм вибору та підписання декларацій прописаний у документі «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу», але в українців виникає багато питань: що таке декларація, чи може лікар відмовити тощо. Спробуємо роз’яснити.
Декларація – документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватися саме у цього лікаря. Підписуючи декларацію з конкретним лікарем, держава отримує інформацію, що оплата за ваше обслуговування має надходити у цей медичний заклад. Декларацію в будь-який момент можна розірвати шляхом укладання нової з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. Система автоматично фіксує зміни.
Як уже повідомлялося, декларацію можна підписати за місцем реєстрації чи проживання. Причиною відмови лікаря може бути кількість пацієнтів, із якими він встиг підписати декларації: сімейний лікар може обслуговувати 1800 пацієнтів, терапевт – 2000, педіатр – 900. У сільській місцевості цифри можуть бути більшими.
До вашої уваги – інструкція з підписання декларації з лікарем.
- Зверніться до медзакладу, де працює обраний лікар. Необхідні документи – паспорт (для дітей – свідоцтво про народження), ідентифікаційний номер і мобільний телефон. Заклад, у якому працює лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я».
- Уповноважена особа (медсестра, лікар, інша особа) вносить ваші дані до електронної системи «Електронне здоров’я», після чого ви отримаєте смс із кодом підтвердження.
- Потім вам нададуть роздрукований варіант декларації для звірки внесених даних.
- Якщо все заповнено правильно, то друкують іще один примірник декларації.
- Пацієнт підписує 2 примірники, один із яких залишається йому, другий – у медзакладі.
- Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров’я».
Яна РОМАСЕНКО, юрисконсульт.