Одним із видів шахрайства є телефонні дзвінки з метою дізнатися персональні дані, реквізити банківських карток, CVV-код, паролі тощо. Ці дані є ключем, щоб заволодіти вашими коштами з платіжної карти. Як правило, шахраї представляються банківськими співробітниками. Радимо не відповідати на запитання невідомих, у жодному випадку не розголошуйте реквізити платіжних карток (термін дії, код CVС2/CVV2, ПІН-код) та персональні дані, а також логін/пароль для входу у WEB-банкінг, одноразові паролі для проведення додаткової автентифікації тощо.
Здійснюючи платежі онлайн (наприклад, купівля товарів, оплата послуг), перевірте адресу веб-сайту, він має починатися з п’яти англійських літер: HTTPS. Якщо адреса починається лише з 4 літер: HTTP, вводити на такому сайті реквізити своєї платіжної картки небезпечно, оскільки може бути витік інформації.
Будьте обережні і з розіграшами призів у мережі Інтернет. Коли вам приходить повідомлення, нібито від банку, з інформацією, що виграли велику суму коштів, і для її отримання потрібно повідомити номер карти, персональні дані, пароль. Діставши таку інформацію, шахраї просто знімають кошти з карток.
Також не слід робити покупки або оплачувати послуги, заходити до онлайн-банкінгу через мережу Wi-Fi або використовувати інтернет через комп’ютери в публічних місцях. Шахраї, які також мають до них доступ, можуть заволодіти вашими персональними даними та скористатися ними з метою викрадення ваших коштів онлайн.
Якщо ви все ж таки стали жертвою шахрайства, невідкладно звертайтеся до поліції — за номером 102.
За потреби правової консультації, телефонуйте до Єдиного контакт-центру за номером 0 800 213 103 (цілодобово, безкоштовно в межах України).