Успішність людини завжди притягує, зацікавлює. Особливо якщо це — жінка. Особливо — коли красива і робить такими інших. Ця молода жінка із загадковим ім’ям так стрімко і помітно увійшла в український фешн-бізнес, що мимоволі напрошується аналогія з відомою казковою героїнею, котра враз стала знаменитою і заможною. Та близькі їй люди знають, що це не так. Адже не було ані чарівної палички, ані миттєвого перетворення. Зате були бажання, устремління, здібності, а ще — сміливість. Тепер про дизайнера Айну Гасе знають і говорять не лише в Україні, її ім’я дедалі частіше лунає і на європейських модних подіумах. І вона була моєю гостею.
ПРО МОДУ
Над цим працює величезний загін дизайнерів. Існує така собі палата, яка досліджує, прогнозує на 3–4 роки наперед кольорову гаму, форму, силует, настрій. А ще на вулицях великих міст встановлюють камери, що знімають людей, машини у русі. Потім камери запускають у прискореному ритмі, і вимальовується певна кольорова палітра. Щороку вона змінюється. Тож на зміну одному кольору приходить інший, стаючи фаворитом сезону.
Існує й історія моди, котра теж постійно змінюється, і, дивлячись на актуальну сьогодні кольорову гаму, можна вже спрогнозувати моду на два, три роки вперед, над чим і трудяться дизайнери.
ПРО ЖІНКУ
Безумовно, хочеться, аби жінки одягалися по-жіночому, а чоловіки — по-чоловічому. Аби жіноча мода не кричала про фемінізм. Нехай жінка лишається ніжною, неповторною.
Наша жінка останню копійку на одяг витратить. Європейські жінки відкладають гроші на відпочинок, ще на щось, мало переймаючись вбранням, зовнішністю. У нас же ще десь на клітинному рівні закладено, що маємо бути гарними, доглянутими.
Хочеться, аби жінки не копіювали сліпо моду, модні бренди, не вдавалися до крайнощів. Ми настільки всі різні, індивідуальні. Треба експериментувати, шукати своє, відчувати це на інтуїтивному рівні. Реакція, повірте, не забариться. Поглянете в дзеркало — сподобаєтеся собі, вийдете на вулицю — почуєте компліменти. Значить, зроблено все правильно, стиль власний знайдено, його і дотримуйтеся, формуючи гардероб. Отож моє побажання жінкам — не бійтеся експериментувати і годі комплексувати. Взуття і сумка — дуже важливі акценти жіночої зовнішності. Чомусь саме взуттю наші жінки мало приділяють уваги, а воно може зіпсувати красиве вбрання, як, до речі, і «врятувати», вигідно подати більш скромне.
ПРО МЕТУ
Молоді люди неодмінно повинні мати якусь мету і не боятися реалізовувати її. Вище планку піднімаєш — і рухаєшся швидше, і доб’єшся більшого. П’ять років тому мені говорили: «А чому б тобі не показатися за кордоном?» Я категорично заперечувала. Та згодом почала замислюватися: чому б, власне, і не спробувати? Поставила перед собою мету — і бажане тепер стало реальністю. Не треба боятися хотіти, стримувати себе…
ПРО МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ
Маю певне життєве кредо, переступити через яке не можу. Знаєте, це як у сумочці — набір певних моральних цінностей, а серед них порядність і совість найголовніші. Так, буває, що це мені трішки заважає. Багато хто радить: а ти переступи, не бери близько до серця, своя сорочка ближче до тіла, сьогодні кожен сам за себе… На жаль, чи на щастя, так не виходить. Бо так мене виховували ще з дитинства, й іншою бути я не можу і не хочу.
Травень, 2008 рік.
Автор та ведуча проекту
Тетяна Власюк.