Час від часу продавці влаштовують малі й великі розпродажі товарів, і багато покупців із готовністю на це «купуються». Кому ж не хочеться придбати якісь речі з величезною знижкою. А збільшення потоку покупців в магазинах, своєю чергою, надає можливість не зовсім чесним підприємцям отримати прибуток за рахунок імпульсивних покупок споживачів, несправжніх знижок і банальної неуважності людей.
Та вже згодом значна кількість покупців починає усвідомлювати, що частина товарів їм насправді не потрібна, і починають розмірковувати над тим, як їх повернути. Тож у Держпродспоживслужбі радять дотримуватись таких порад.
- 1. Насамперед потрібно запланувати покупку заздалегідь та починати завчасно моніторити ціни. Здійснюючи покупки в магазинах, звертайте увагу не лише на ціну, а й на якість товару. Адже часто покупці в метушні складають у кошики товари з великою знижкою, а продавці збувають неякісні товари з вигодою для себе.
- 2. Споживачу необхідно звернути увагу на наявність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товар, щоб не потрапити на фальсифікований товар. Інформація про товари повинна бути зазначена державною мовою, а товари, які мають гарантійні терміни експлуатації, повинні супроводжуватися гарантійними талонами. Варто зазначити, що на товари, придбані зі знижкою, поширюються вимоги, передбачені ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо здійснення гарантійного ремонту товару, обміну або розірвання договору купівлі-продажу та повернення сплачених за нього коштів.
- Важливо знати, що покупці не позбавлені й права обміну чи повернення товару зі знижкою протягом 14 днів. Відповідно до ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів», якщо придбаний товар не підходить за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин, то споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, а в разі відсутності товару — повернути сплачені кошти.
- 4. При покупці товарів необхідно отримати від продавця розрахунковий документ. Адже лише за його наявності в разі придбання неякісного товару або товару, який не підходить, споживач може повернути його в магазин.